söndag, februari 18, 2007

Hemma igen.

Vilken tur jag varit på. Inte längre än till Uppsala men flera gånger. En gång var jag i Uppsala fyra gånger så att säga. Biljettkontrollant på pendeln. På fredagskvällen hade jag en snubbe från Västerås med mig som var lite speciell. En stor gosig Björn. Först sa han inget sen pratade han massvis, på tre svängar (Uppsala-Stockholm-Uppsala) fick jag nog höra om hela hans liv. Han var jättesnäll och vi kontrollerade nästan inga biljetter alls. På lördagsmorgonen åkte jag med en annan västeråsare som skulle gå i pension snart. Han skulle bosätta sig i Norrland och bara vara. Han avlöstes av en ung donna som hade en son på två och ett halvt så då var det det givna samtalsämnet. Kollegerna är det bästa med det här jobbet. Man träffar så oändligt mycket människor som man tvingas prata med. Snacka om att alla förutfattade meningar om folk försvinner illa kvickt.
I går kväll kom Melvin med Pappa och hämtade mig på centralen. Sen somnade jag i soffan. Ungefär. Nu har vi ätit bullar som Tim varit och köpt! (och min snälla man) De andra tittar på "cars" och jag ska nog göra dem sällskap....

Inga kommentarer: