torsdag, februari 22, 2007

Men jag då?

Där står man, hur plikttrogen som helst, på perrongen, och väntar på sitt tåg mot Uppsala. Klockan är inte mer än kvart i sex. I magen ligger det en liten torr bulle och skramlar. I högtalaren hör jag hur de ställer in mitt tåg pga personalbrist. Stoppar ner händerna i fickorna och lullar tillbaka till hotellet. Ringer hem. Jodå, de är uppe. Maken berättar att tidningen inte kommit. Hoppas att han inte tycker det är konstigt. Klär av mig igen, lägger mig och slötittar på TV, börjar inte än på ett par timmar. Lynn ringer och kollar mig. Tågen mot Malmö går inte.
Bestämmer mig för att stiga upp i alla fall. Går ner och äter frukost på riktig. Dagsfärska bullar, ägg, juice och kaffe. Toppar med en kanelbulle, vet ju inte hur dagen ser ut idag så det är bäst att ha grejer i magen för ett par timmar framöver.

Inga kommentarer: