måndag, mars 12, 2007

Åh, vilket party!

Vi hade ju kalas för lille Melvin här igår. Det serverades köttbullar med gräddsås och kokt potatis samt lingon. Till dessert blev det prinstårta och hembakt. Och till sist godis! Gourmet? Nä, inte direkt. Bara favvo.
Han fick massor av fina prylar, bäst för hans del blev nog Bärgaren från Disney´s Cars. Jag blev nog mest nöjd med det fina möblemanget till hans rum. Av oss fick han i morse sin stora fina rutchbana. Den verkade passa herr´n.
Vi åkte till Ystad och skulle logga´in oss för the grand operation på måndag. På vägen dit var det väääldigt dimmigt så jag tände för en gångs skull dimljuset. Fram. Sen var vi där ett par timmar och fick träffa olika människor från olika avdelningar. När det sen var dags att bege sig hem igen så kom vi först inte in i bilen. Nyckeln vägrade att låsa upp bilen. Jag fick lite panik och ringde min man som sa till mig att fösöka ta mig in i bilen manuellt. Jag hittadeinte hålet till nyckeln bara!! Men efter ett tag insåg jag att ett lock skulle väck och sen kom vi in i bilen. Som var stendöd. Maken ringde BilBengtsson i Ystad som skulle komma och hjälpa oss. Där satt jag och Melvin i bilen och gjorde mest ingenting hur lnge som helst. I halvlek kollade jag lite på spakarna och såg att dimljuset forfarande var på.......hmmm.....I alla fall. Jag borde skicka dagens ros till BilBengtsson som kom och kablade igång en förvirrad mamma på lasarettet i Ystad.
melvin somnade direkt och sov i ytterligare två timmar hemma. Sen fick han mellis så vi kunde gå ut i vårsolen. Vi gick först med Tim en runda, sen på lekplatsen. Sen raka hem till vår underbara (men mkt tråkiga) trädgård. Där konstaterade jag att jag inte köpt några vårlökar att färglägga med. Vi har några stackars krokusar och nån ensam liten snödroppe men det är nog allt. Jag vill ju ha den där fina klockformade snödroppen...och massor av krokusar. Men det kan jag nog få av Petra. Hon har nog andra vårlökar jag kan tigga till mig också. Nog om detta.
Imorgon har jag tagit ett digerdöden pass. Långt tråkigt men med många timmar, jag behöver lite timmar, har varit lite ledig nu med inskolning och lasarett. Nu får jag väl stryka skjortor (tråååkigt) och packa resväskan.

Inga kommentarer: