tisdag, mars 06, 2007

Jobbdagismiddag.

Jag är så glad! Melvins tid för operation har kommit! Det dröjer inte mer än två veckor förrän de tänker laga honom. Det hjälpte tydligen att jag ringde och pratade med dem i förra veckan.
Han ska skrivas in redan på nu måndag. Tveksamt om jag kan ta den turen som blivit tilldelad mig. Kanske jag kan få en som börjar lite senare...
Imorgon ska jag jobba igen..känns som om det var väldigt längesedan sist. Men det var i själva verket i söndags. Fast först blev jag bortskämd. Träffade min kompis som först gav mig en liten drös med intressanta böcker, bl a trädgårdsböcker som jag har lite ont om. En smulpajsbok med hur spännande recept som helst i. Jag älskar att göra smulpajer och här fanns varianter på det mesta. Sen fick jag fika. Skitgott kaffe och asgod äppelpaj. Sen fick jag lov att gå vid hennes sida medan vi tittade lite i affärer! Kort sagt; Vi hade det trevligt.
Nu har jag fortsatt att skola in Melle på sitt fina dagis. Idag satt jag i personalrummet och drack kaffe medan han var ute på gården och lekte med sina kompisar. Eller skulle lekt menar jag. Han stod med näsan mot stängslet hela tiden och kollade in alla grävmaskiner, traktorer och lastbilar som höll på utanför. han är ju för söt.
Nu har vi varit hemma hos Dan och Lynn och ätit middag. Skönt att slippa laga mat idag.
Imorgon fortsätter inskolningen och bebisen skall lämnas ett par timmar.

Inga kommentarer: