torsdag, mars 29, 2007

Lite tid för mig själv.

Jag tänker göra en fruktsallad till lunch idag. Mmm det är jättegott och något jag äter alldeles för sällan. Men nu är det fina vädret här och då tycker jag att det är enklare att äta nyttigt; man sitter inte och sunkar ner sig i soffan med en massa onyttigheter utan plockar i trädgården i stället. Grillat kött med sallad är ju inte särskilt onyttigt. Sallad är mycket godare under den varma årstiden. Annars tycker jag att man blir kall i kroppen av det. Precis som soppas är godast under vintertid. Eller att ljusa jeans är tjusigast under sommartid. Jaja, nog om detta.
Melvin grät massor när jag lämnade honom idag. Det är fan inte roligt att lämna honom då. Förkyld har han också blivit. Vi får väl se om de ringer efter oss. Han har ingen feber och än så länge så rinner det inte speciellt mycket från näsan.
Jag längtar efter att få hålla på med trädgården mycket i år. Hoppas att tiden räcker till. Det blir liksom ingen semester att hålla på under. Bara jobb och jobb.
Körde förbi Lynn´s hus. Hennes snubbe håller på att göra ett grönsaksland åt dem. Mellan springorna i 30 km/h ser det ut att bli djävulskt fint. Någonting i nivåer tror jag. Måste stanna och gå in och kolla snart. Avundsjuk blir jag!

Inga kommentarer: