onsdag, mars 28, 2007

Nu sover han.

När Melvin blivit snäll igen fick vi faktiskt en ganska härlig fridag i alla fall! Vi åkte och kollade in Lynn när hon skötte om sin häst. Tyckte han var lite spännande. Sen åkte vi till bauhaus och jag handlade lite fröer, inga speciella men det kan nog bli fint i rabatterna i år. Mycket rosa. Sen tog vi varsin korv och satt där ett bra tag innan vi åkte hem. Väl hemma bidde det lite sömn, för oss båda faktiskt. Efter en timme vaknade jag av att en hund utanför ylade och en polisbil som hade sirener på. Melle sov vidare och jag fick sått lite. Sen var det meningen att jag skulle gjort lasagne men lillbror var så ledsen efter sin tupplur så det var mest bära som gällde. När vi sen cyklat med hunden och hängt tvätt fanns det bara tid för köttfärssås kvar. Men det går väl an det med.
Imorgon åker Petra på semester med sin mamma och syster. Jag är riktigt avundsjuk och skulle kunna tänka mig att hänga på. Bara för att få vara för mig själv en vecka. Men jag vet att jag längtat ihjäl mig efter de andra här hemma.....Det räcker jag sover i Stcokholm en natt så känns det underbart att få komma hem till dem igen. Imorgon bär det av igen, jag börjar rätt sent och kommer hem vid tolv på dagen på fredag. Rätt okej tur faktiskt.
Min man är duktig och sitter i köket och pluggar teori. Han har fått för sig att han ska bli en av de få som klarar provet till det körkort han nu tar. Det är bara ett fåtal på hans jobb som ännu klarat sig...Jag hejar på honom!!

Inga kommentarer: