fredag, mars 16, 2007

Så här får man det att gå ihop.

Fredag. Fridag. Knappt skönt det hade varit att få sova till åtta, halvnio. Jag var glad jag fick sov till kvart i sex. Vi kollade lite på Filmen (Cars) och åt frukost tillsammans jag och min pojke.Sen satte jag på en maskin med tvätt, en maskin med disk och duschade. Då kom lilleman in och ville bada. Sagt och gjort, han fick bara och jag fick städat och dammsugat lite. När klockan var halvnio så var vi så rena och fina och vårt hem likaså. Effektivt!
Vi åkte till Vellingeblomman och kollade in fåren, lammen och kaninerna. Jag gick och drömde om gigantiska krukor med vårarrangemang och klotformade buxbom i. Ett jättelitet klot går ju för fan på 800 spänn. Varför? Vi tänkte ha lite sådant i vår kommande moderna rabatt som vi ska göra. Tittade även på lite potatissorter för jag skulle vilja prova att sätta egen potatis i år. Bara lite för att se om det är något för oss. Det fanns en hel del sorter. Undrar vad som passar bäst till grillat? När vi handlat klart lite påskliljor och annat som behövs för de första arrangemangen så åkte vi hem och sov middag i över två timmar, jag med. Sen tog vi ut Tim på en solskenspromenad. Gick och hämtade hans droppar på Apoteket (örat igen). Handlade lite pasta och blöjor på Toppen. Sen gick vi hem och pussade på pappisen som kommit hem. Jag lagade en enkel pasta på fläskfilé och lite smått och gott. Efter maten lekte jag och Melvin på hans rum. Vid hans nya fina möblemang. Vi lekte med lera. Kaniner flygplan och vovvar fick vi tryckt ut. Har med andra ord haft en riktig mysdag med min son. Tror att vi behövde det för han har blivit riktigt riktigt pappig. Det är lite tråkigt.
Igår kom vi in en timme för sent. En lastbil hade kört in i en viadukt som vi sen skulle köra över med vårt tåg. Den behövdes besikigas innan vi fick klart att fortsätta. Resenärerna var lugna och tålmodiga. Jag hade en timmes rast i Göteborg innan vi åkte hem. Vid centralen där ligger ett megastort köpcenter som heter Nordstan. Illa. Jag som inte behövde något köpte två härliga t -shirts till Melvin med motiv från Cars samt en polisbil (sista exet) från samma film. Ja, han är besatt. Han har precis fyllt år och med det färskt i minnet beslutade jag mig för att ge honom sakerna till påsk. Smart. Undrar när SJ tänker ge mig besked om jag får vara ledig långfredagen och annandag påsk? Det är bra längesedan jag lämnade in min ansökan nu. Konstigt företag man jobbar för..

Inga kommentarer: