tisdag, april 03, 2007

$ Ka-Ching!

Tråkigt att Melle gråter så mycket när man lämnar honom på dagis. Tårarna sprutar till höger och vänster och han klamrar sig fast med ben och armar.
Åkte och handlade lite efteråt. Mat då alltså. Nu har jag räknat ihop alla våra mynt som vi hade i en plåtburk. Ska cykla till banken och hämta lite rör att lägga dem i. Ambitiöst va? Jag vet inte riktigt hur mycket där är men det blev inte alls så mycket. Burken är inte heller särskilt stor. Sen har jag rensat ut lite olika mynt i olika valörer som jag ska växla in innan jag börjar jobba idag. De bara ligger och ligger och man tror att de kommer till användning någon gång men de gör de aldrig. Jag rensar aldrig ut mynt och tar med till danmark när vi åker över. Tvärtom, högen fylls bara på när man kommer hem igen. Jag tycker i alla fall att jag är duktig, skiter i vad ni säger...
Igår ringde de och bytade tur, från en jättekonstig Hallsbergstur till en vanlig sentistockholm tidigtimalmö tur. Jag gillar dem. I helgen började jag inte förrän på eftermiddagen på söndagen. Då passade jag på att bli inbjuden till Anna och fick baguette, latte och nybakta croissanter där. Så fick jag även se katterna som jag inte träffat på jättelänge, för att inte tala om hennes bostad. Den hade jag ju aldrig sett. Dåligt av mig, riktigt dåligt.
Undrar vad de tänker hitta på på torsdag åt mig? Sen är jag ledig fre, lör, sön, månd, gud så härligt. Hoppas vi kommer iväg till syrran så det händer något!

Inga kommentarer: