tisdag, april 10, 2007

Sjuk igen.

Nu har jag sått rödbeta, morot, rädisa och ruccola. Nästa på tur är potatisen, sen har jag fått mitt första lilla grönsaksland. Lite kryddor köper jag senare och stoppar ner. Det är väl så mycket jag har tid för i år. När bebisen blir större ska jag göra riktigt fint med fler sorter och lite design på det hela. Jag lyckades även få ner blåbärsbuskarna, hoppas att de ska trivas. Nu hade det varit fint med en lite middagslur men det hinns inte med. Måste stryka skjorta och packa väskan innan jag ska till jobb.
I helgen har vi varit och hälsat på min lillasyster i Halmstad. Där bodde de i en jättefin lägenhet som hade det mesta. Olika nivåer i vardagsrummet. Jättefint kök med ö och grejer. Bubbelbadkar och bastu på dass. Klart läcker tvåa. Vi var i par butiker i Båstad när vi mötte upp henne. Det var skitlängesedan jag var i Båstad. Där är så mysigt. När vi kom hem drog vi ner till stranden med alla hundarna. Tänk och bo så nära så det blir en vardag att promenara på stranden. Vellinge är rätt så kass på bra stråk till hundägare. Ett par okej platser men sen är det landsväg med asfalt och koppel som gäller. Not fun! Sen lagade vi mat och drack drinkar. Riktigt avslappnat hade vi, inget hus som behövde renoveras på många många mil. Sent på kvällen fick Melle magknip och mådde kasst. Han hade ont hela natten och grät mycket. Nästa morgon var det bättre och vi kostade på oss ett besök på nån djurgrej med fiskar och krokodiler. Det gillade han. När vi kom hem på eftermiddagen hade han feber så efter lunch och en snabb kopp kaffe tackade vi för oss. När vi kom hem visade sig att han hade 40 grader så en alvedon och vila i soffan var det som gällde för hans del. Nu är han förkyld igen för tredje gången på raken. Han hinner inte ens hämta sig mellan gångerna. Idag är han på dagis och än har de inte ringt efter oss. Själv känner jag mig krasslig i halsen. Jag brukar bli smitad av honom...Gissa vem som ska gå och lägga sig halvnio ikväll??!

Inga kommentarer: