fredag, maj 25, 2007

Ingen vila....

Min lön blev inte alls så bra som den förra. Jag blev faktiskt lite förvånad då jag inte haft en enda frånvarodag under denna period. Ungen har hållt sig frisk och likaså jag. Jaja, det blir väl kanske bättre nästa gång. Min mans var desto bättre. Tur det. Den som säger att man inte blir lycklig av pengar.....
Idag börjar jag 16,21. Hinner alltså med en del här hemma. Just nu tvättar jag. Ska dammsuga om ett tag. Borde byta lakan men jag tror att vi gör det tillsammans imorgon i stället, mycket enklare om man är två. Tänkte hinna med en timme i solen. Luka i rabatterna och till sist gå ut med doggen. Han vill mest lunka nu när det är så varmt, på somrarna får man lägga krutet på kvällspromenaderna i stället. Igår var han hemma hos Lynn halva dagen. De hade varit i Djurboden och fyndat ett megaben till honom. Det fick ligga kvar där till nästa gång. Tur att han har sin Lynn som tar ut och skämmer bort honom de allra längsta dagarna. Det känns skönt att ha den hjälpen. Vi fick god grillad middag där igår och efter mina tio och en halv timme på jobb kändes det ganska så skitlyxigt att komma hem till dukat bord. På tisdag är det vår tur. Tycker det ser ut som om att rabarberna är redo för att bli försommarens första paj då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej din lilla .....
Ser fram emot rabarberpajen på tisdag.
Puss