fredag, maj 11, 2007

Redig tös.

Klockan är inte mer än kvart i nio och jag har redan dammsugat ochg lämnat Melvin på dagis. jag börjar jobba 16,31 idag. Har ett tungt fredagståg att se fram emot att servera på. Imorgon får jag lite sovmorgon och börjar då inte förrän tjugo i tio.
Jag borde stryka lite tvätt så det blir gjort någongång. Skulle kunna ta upp allt från tvättstugan i källaren och kolla på tv här i vardagsrummet medan jag stryker. Eller så åker jag iväg och gör något roligt i stället! Men vad? Det inte är inte alltid kul att vara för sig själv. Hemma är det bara skönt men när man ska ut och göra ärenden så skulle det vara kul att ha någon att ta en kopp kaffe med. En uppblåsbar kompis kanske? Som man inte behöver boka in så långt i förväg. Men det blir nog tråkiga konversationer.
Jag tror jag har blivit beroende av smoothisar. Jag gör en om dagen men nu börjar jag fundera på om jag skulle packa ner min lilla mixer och göra smoothisar på hotellet. Det har gått för långt när man tänker så.... Gott är det i alla fall. Och nyttigt. Och lätt.

Inga kommentarer: