måndag, juni 25, 2007

Ledig.

Vi har haft det mysigt idag, jag och min son på vår lediga dag. I förmiddags cyklade vi till en lekplats vi inte varit på förut. Där fick jag aktivera mig och både gunga, gräva sandslott och gå i skogen (ett stort buskage). Melle hade jätteroligt och Tim likaså. När vi kom hem så blev det lunch och efter det tog det inte många minuter innan lille plutten somnade. Jag med för den delen. När vi sen vaknade tog det lite tid med mellis och annat så den planerade trippen till Burlöv Center uteblev. Tänkte åka och köpa en ny bädd till Tim och även handla på Coop. Istället åkte vi och storhandlade på Willys. Det funkade också. Hemma igen lagade vi mat och efter det bestämde vi oss för att åka till Burlöv center allihop.Vi blev riktigt besvikna för den fina djuraffären hade lagt ner. Jaja, vi fick handlat lite kläder åt mig och Melvin istället.
Nu sover han djupt.
I lördags hade jag en Göteborgstur tillsammans med Melina. Hon flamsebruden jag gick utbildningen med. My God vad vi skrattade ihop. Hela tiden. Jag har nästan träningsvärk i magen. Ingenting hade jag att göra på tåget heller. Jag skulle servera i förstaklass men vem åker tåg nio på morgonen dagen efter midsommar? Nästa måndag har jag min första tur med Lynn, ska bli roligt. Göteborg då med.
Igår plockade vi två durkslag med jordgubbar. Det är ju inte klokt! Vi har dessutom jättemycket kvar.
Åh, jag glömde berätta om i söndags. vi åkte till Ystad Djurpark och det var okej. Melvin var mest intresserad av zebrorna och det fick han ju se. När vi skulle åka hem körde vi in om farfar för att hälsa på en skvätt. Då fick vi reda på att de ville bjuda oss på mat så det blev en lång stund vi stannade. Pappis gick till bilen för att hämta badkläder, vad gör Melvin då?
- Melvin stå inte så nära poolen. NEJ gå inte upp på den brädan.
Jag reser mig upp. Melvin tittar finurligt och tar sista steget över poolkanten.
-MELVIN!!!!!!!!!!!!!!!
Jag drar upp ungen ur poolen och sliter av honom kläderna. Får tag på en rökskadad handduk och lindar denna om barnet, som gråter, men faktiskt inte så hysteriskt. Han trodde att han kunde stå på pooltäcket förståss. Ett täcke som man lägger på vattnet för att hålla värmen.
Shit! Lite skakis blev man allt. efter ett tag släppte händelsen och Melvin satt på poolkanten och plaskade med fötterna. Som tur är. Vatten ska man ha respekt för men absolut inte vara rädd för.
Jag är trött nu, räkningarna tar jag imorgon....

2 kommentarer:

åsa sa...

Nä, djuraffären har inte lagt ner. Den har flyttat och blivit ännu större. Nu ligger den mellan Blomsterlandet och Cervera...

Anonym sa...

Nä va fan!! jag sa till min man att den inte kunde ha lagt ner. Då vet vi...