lördag, juni 09, 2007

Strul på jobb.

Det går aldrig helt smidigt till på SJ AB. Idag kommer jag till jobbet, glad i hågen trots att klockan är strax efter sju. Då står det en stockholmare där och säger att han har min tur..? Det visar sig att han ska ha bistron från köpenhamn, alltså efter att jag har haft den mellan malmö och köpenhamn. Det var ju lönt, varför dela upp det på detta vis? Jag fick ledigt men det har jag ingen nytta av för jag ska ta över ännu ett tåg senare på förmiddagen. Jag väljer att följa med och njuta av utsikten när man kör över bron.
Igår hade jag och Melle en riktigt mysig dag, vi var hos doktorn tidigt på morgonen. Sen bakade vi rabarbermuffins när vi kom hem. En kvart i tio ville han gå och sova och det fick han. Tre timmar sov stackarn. Han har en rälig hosta som gör att han sover illa på nätterna. Nu har jag fixat medicin så inatt lät det mycket mycket bättre. När han vaknade fick han "fiskabullar". Sen drog vi i väg till Lynn och kidsen. Där badade Prinsen i deras pool och stutsade runt på studsmatttan ett bra tag. Helt naken! På kvällen drog vi iväg till Vellinge sommarmarknad en sväng. Åt lite och drack lite. Jag gick hem med barnet vid åtta, då var han helt slut. Strax efter kom maken hem...
Imorse cyklade jag och Tim en liten sväng. Vilken morgon! Varm och skönt redan vid sex, måste betyda att det blir ännu en riktigt het dag...skönt.

Inga kommentarer: