måndag, juni 04, 2007

Vakthunden

Den här helgen har verkligen gått undan. Tänk om kunde få tre dagars ledighet någongång. När jag tänker efter så är jag rätt så ledig idag, börjar nämligen inte förrän vid halvsju ikväll.
Nu regnar det, tänkte eventuellt gå ut och fortsätta med rabatterna, får kanske åka iväg en sväng och kolla lite på växter istället.
I lördags var vi på Skattkammarön med lilleman. Det tyckte han var fantastiskt roligt. Vi också. Vi lekte i två timmar med honom. Fast jag fuskade lite och körde iväg till B&W och köpte näsdroppar på apoteket. Givetvis kunde jag inte motstå frestelsen att svänga inom ett par butiker och kolla in klädutbudet. Men bara åt Melvin. Det blev inget då. På kvällen kollade jag på matchen med min man. han påstod att han tyckte att det var kul att jag satt där med honom. Det varinte så farligt att kolla på fotboll i en och en halv timme. Lite spännande blev det ju på slutet med en dum nisse som skulle slå domaren.
Igår åkte vi till Mobilia och handlade lite kläder till Melvin. Han fick munkjacka, halvkorta byxor med bilar på, en fin kortärmad skjorta och en keps. Mamma fick ett par korta brallor och pappa välbehövliga sex par kalsipper. Inne på Lindex hade de "alla kjolar 149:-" så jag fyndade en jättefin svart och vit. Sen åkte vi hem och åt lunch. Middagen blev av en slump serverad hemma hos Dan och Lynn. jag skulle egentligen wokat men det får bli idag istället.
Vad jag är mest glad över den här gångna lediga helgen är att polackerna har åkt hem! Prästgårdsbygget är nästan färdigt! Jag trodde att vi skulle behöva stå ut hela denna sommaren också. Vad jag är mest missnöjd med är att mitt smaksinne idag är försvunnet sen tre dagar tillbaka. Lite trist när man har frossedag på lördagar, vilket uteblev då alltså....
Till sist vill jag bara berätta att Tim fungerar. Igår när jag precis gått och lagt mig så morrade Tim och det är inte ofta han gör det. Jag steg upp ( nä, jag vet inte vad mannen i familjen tänkte på) och kollade ut genom våra fönster men såg inget. Men eftersom han fortsatte morra så fick jag ju låsa upp dörren och kolla ut. Jodå, där var något. Nämligen vår granne Ernst med ficklampa som smög längst häcken och kollade efter sniglar......Duktig vovve!

Inga kommentarer: