fredag, juli 27, 2007

Lyxig knopp.

Igår när vi kom upp till Stockholm var det fantastiskt väder! trots detta var jag inte riktigt i form för att gå på stan. Istället gick jag till en frisör och kostade på mig nytt schampo och balsam av lyxigare variant. Någon creme för lockar fick jag också köpt. På hotellet checkade jag in och köpte med mig en stor stor cider upp. Där öppnade jag fönstret och kröp ner i sängen där jag sen avnjöt min cider en stund. En timme senare klev jag in i duschen och testade grejerna jag köpt. Luktade ljuvligt. På med kläderna och halsade resterna av cidern. Ute på stan träffade jag Anna, det är bra att ha henne här uppe så jag har någon trevlig att leka med. Vi gick en sväng i affärerna och sedan åt vi lite på libanesisk restaurang. Gott. Kasst kött bara. Vi gick i genom gamla minnen tillsammans, vi har rätt många sådana om man säger så. Vi satt också och skrattade åt paret intill som var ute på sin första dejt. Deras konversation var bara tarvlig. Till sist fick de nog till det och satt och höll varandra i handen. Grattis!
Min kära make fyller år om ett par dagar och jag har inte köpt något åt honom än. Känns som om det skule behöva hända idag. Det är bäst om jag är själv, Melvin tycker inte att det är så high life att gå i affärer. Ihelgen är jag ledig. Tänkte på om jag skulle knäcka extra men har bestämt mig för att vara hemma. Jörgen behöver fortsätta med garagetaket också. Nu börjar jag jobba. Hoppas att vi har ett lugnt tåg.....

Inga kommentarer: