fredag, juli 06, 2007

Regnet det bara faller ner.

Det var ju ett jäkla regnande. jag menar hur mysigt det än är med regn så har vi nog fått vad vi behöver för ett tag framöver nu. Det blir ju inte ens uppehåll så man kan gå ut med hunden. Melvin och jag hade fridag igår. Han är glad när han får vara hemma med mig. Konstigt eftersom jag inte är hälften så underhållande som dagis är. Vi åkte till ICA Maxi på morgonen och köpte en gräsklippare till pappa. Han behöver en modernare när han klipper fältet där ute. Det var en jättefin butik med allt möjligt. Jag tänkte att vi skulle kolla in vad grannen hade att erbjuda i växter också men det fick vara för lillibror skulle övisst bli gnällig istället. men han var nog lite trött för när vi kom hem kröp han upp och lade sig i soffan och sa att han skulle sova. Vilket han också gjorde! Då satt jag i köket och läste en skvallertidning och käkade goda bullar med te. Lyxigt. Sen somnade jag bredvid prinsen.
När vi vaknade packade vi in Gittans present, en solstol och sedan åkte vi till blomsterkompaniet här i Vellinge för att köpa en blomma. Där inne sålde de förutom bedårande små rosor ett litet fågelbad i form av ett blad varpå kanten det satt en grodprins! Måste ha! Ska köpa en till en kompis som har en trädgård där den verkligen hade passat in. Hoppas att min man köper en till mig!
Hos Gittan blev det fika, mat och dessert. Sen bar det hem igen och Tim fick ytterligare en sväng i regnet. Sedan blev det slö i soffan resten av kvällen. Det var vi värda. Det är så mycket arbete annrs på kvällarna som behöver utföras. Jag vet inte hur länge jag stod och strök i onsdags. Min man har hemarbete från jobb som tar en himla tid. Ja, det blir inte mycket mys på kvällarna med andra ord. Jag hoppas i alla fall att de kommer att mysa ikväll. Jag har lagat en stor gryta med köttfärs till dem och när de ätit den kan de gå ut med Tim och köpa lite chips eller annat gott att ha framför TV,n. Nu ska jag snart gå ut med honom. Fast jag vet att han inte vill..

Inga kommentarer: