måndag, juli 30, 2007

Straffjour.

I morse när jag körde till jobbet fick jag en vision om att jag körde på motorvägen i Florida. Palmer som svajade längs med vägkanten, buskage formklippta som delfiner och lagom klibbig värme som överöser en när man kliver ur ac luften i bilen....I LOVE IT! Jag saknar till och med deras cola som smakar lite av klor (köp på flaska). Suck, jag vill verkligen dit snart.
Jag sitter jour på jobb, om en halvtimme öppnar affärerna och man kan börja göra lite vettiga saker. Måste kolla efter present till min älskade make som fyller år i veckan. Först av allt ska jag gå och hämta reservdelarna till min kaffemaskin. Det var ett bra tag sedan de ringde och sa att det var hemkommet.
I helgen har vi varit duktiga, ljag har inte gjort något speciellt alls, förutom och underhållt sonen när Jörgen spikat på garaget. Nu börjar det bli riktigt fint. Igår var vi på K Rauta och köpte virke. De hade rea på sina sista växter, det var inte många kvar men jag köpte lite ändå. Det blir nog tjusigt nästa år. Köpte även "kantband" att gräva ner så att gräs och rabatt får vara i fred från varandra. Syrran skulle ut och festa på lördagen så vi fick passa Max och lille Hasse. De var supersnälla och sov jättesnällt. Ibland är de lite oroliga på natten men den här gången kände de sig trygga. På morgonen fick de komma upp till oss i sängen och mysa lite. Det är väl det som är charmen med små hundar. De kan vara överallt utan att vara i vägen. Tim blir ändå bara varm när han ligger nära oss. Idag ska förresten hans flickvän göra sig av med valparna som de kanske gjorde förra veckan. Det ser ut som hon ska göra sig av med lite mer också. Så då blir det inga fler valpar i framtiden.
Det enda som är roligt med jouren är att man träffar så mycket folk på basen. Just nu har jag suttit och skvallrat med Melina en stund. Sen har jag suttit i massagestolen, tittat på tv 4:s nyhetsmorgon och sovit en liten stund. Tre timmar kvar, de slår jag ihjäl på stan.

Inga kommentarer: