torsdag, augusti 23, 2007

Behöver vara hemma.

Jag fick maten serverad när jag kom hem från jobbet igår. Det är inte varje dag det händer. Han hade grillat och gjort potatis i ugnen, jag kompletterade genom att slänga in ett vitlöksbröd. Blev jättegott.
Jag har skittråkigt på min jour. Ska snart ge mig iväg för att lämna in min kjol till skräddaren för att få ny dragkedja. Känns helt skumt med byxor på jobb. Tur att jag har dem.
Annars vet jag inte vad jag ska hitta på idag. Får väl lulla runt på stan ett tag. Har just ätit en god frukost och kollat lite på TV. Skulle behöva vara hemma och hänga upp tvätt samt luka i rabatterna, för att inte tala om gräset. Det är högt och behövs klippas och alla kanter behövs trimmas. Det sämsta med mig är att jag behöver göra så mycket när jag inte är på plats men när jag väl är hemma är jag skitduktig på att prioritera bort en massa saker. Imorgon är jag ledig. Tänkte låta Melle gå på dagis ett par timmar för att få gjort någonting hemma. Förhoppningsvis i trädgården. Fast trädgården är mycket roligare att pilla med när maken är hemma. Tillsammans jobbar vi undan så bra. 9.45, då går jag väl en sväng då...

Inga kommentarer: