fredag, augusti 17, 2007

Jouren igen.

Sitter jour för andra gången den här veckan. Det är inte alls roligt. Får väl ut och kolla lite i stånden på stan så småningom. Det är ju Malmöfestival den här veckan med start idag. Imorgon innan jag börjar jobba tänkte jag ta med familjen och kolla runt lite. Börjar inte förrän halvfem nämligen.
Igår var vi lediga och befann oss hemma hos Petra en rätt bra stund mitt på dagen. Vi fick pannkakor och kaffe. Melvin trivs så bra där hemma, kan bero på att man får göra nästan vad man vill. Jag slängde ihop någon wok på kvällen som inte var jättegod men då vet jag det till en annan gång. Min man fick äntligen klart lådan runt garaget, det ser riktigt bra ut. Ihelgen ska vi försöka få den målad och nästa vecka kommer nog spotlighten att bli monterad. Kommer bli mysigt ljus nu till hösten. För höst är det. Mörkt på kvällarna och kallt på morgnarna. Min son sa att han frös i morse, fast det gör han jämt. Bästa att bestsälla hem ved nu så vi kan börja elda precis när vi vill. Längtar efter första brasan. Åh, vill fortfarande ha en fatboy att mysa i framför brasan om kvällarna. Ligga och läsa saga för Melle i. De är bara så jäkla dyra....
Jag köpte två vita rudbeckior på Vellingeblomman för att tag sedan, kom just på att de inte kommit der i jord än. Trädgårdshortensian är nergräv på framsidan. Hoppas hoppas att det blir ett riktigt praktexemplar av den. Pratade med Petra om att sticka till Blomsterlandet en dag och kolla vad det är för ställe. Åsa och vänner till henne sticker ibland ut på Plantskolesafari, det är någonting jag skulle tänka mig att göra med Petra, vi hade kunnat haft skitmysigt. Fast det hade blivit jättedyrt. Men jag kom just på att det finns ju lite pengar över på ett ställe. Alla mynt vi sparat har jag ju stoppat i rör! Bara i rören ligger det nog femtonhundra, sen har jag mer kvar i burken. Jo...gud vad sugen jag blev...Får ringa och prata med kärringen.

Inga kommentarer: