onsdag, augusti 22, 2007

Jourjourjour!!

Melvin brände sig på vår grill i lördags, inte så allvarkligt men ändå. Det blev en riktig blåsa på örat, ett riktigt stort men inte så djupt streck fick han på kinden också. Man fick sig en tankeställare. Måste ha bra produkter hemma till tänkbara olyckstillbud hemma, även i bilen måste vi ha grejer. Min syrra var där just då. Hon har precis fått jobb på ett företag som säljer sådana produkter så Melvin fick bästa tänkbara vård hemma. Jag åkte till jobbet en stund senare och fick lämna mitt barn mitt i allt. Men han mådde fint då. Grillen stod på ett mycket dumt ställe vid tillfället, det gör den normalt inte.
Jag fick jour i tisdags igen, tredje på en vecka. Däremot fick jag aldrig avsluta den utan när jag suttit ett par timmar fick jag avbryta den och åka hem bara för att komma tillbaka ett par timmar senare och åka till stockholm. Känns bra. Jour är skit. Idag kommer jag hem rätt så sent, vid sexsnåret i vellinge men jag hoppas på bra väder så vi kan grilla ikväll. Sen är jag långledig fredag lördag söndag. Kanske sticker till Halmstad på lördagen och busar med min syrra. Maken ska knäcka extra.
Vår bil står på verkstad i genarp, undrar när jag ska ha tid att få hem den. Får kanske försöka ta bussen på min lediga dag för att få hem den. Känner mig välkdigt handikappad utan den. Cyklade med ungen till dagis igår men när jag sen skulle cykla till bussen så kom jag på att min cykelnyckel låg i bilen så jag kunde ju inte låsa upp den när jag kom hem, hur skulle jag nu kounna hämta Melle? Ingen bil ingen cykel. Jag ringde och skällde på min man jättemycket sen kändes det bättre. Han förstod att jag var upprörd för han sa inte mycket....stackarn....Men så fick han ju hämta barnet ändå eftesom jag fick min nya tur. Nu längtar jag efter dem.

Inga kommentarer: