onsdag, augusti 15, 2007

Precis kommit från Uppsala, fått lite halväcklig frukost i mig. Kollat in TV4 s nyheter och nu sitter jag här. Funderar på när jag ska ta med min familj till Stockholm. Det blir väl första veckan på vår gemensamma semester. Måste kolla vad vi ska hitta på att göra.
Min syrra fyllde år i fredags. 25 år. Vi firade i lördags. Vi grillade och och jag gjorde en potatisgratäng. Vi hade morötter fån egna landet till och grannen Ernst hade bidragit med lite andra grönsaker. Även med äpplena som jag gjort pajen på. Nu ser jag att hans träd med rösa plommon i fullkommligt dignar med frukt så det blir nog att vi får lite av det med. De är riktigt snälla våra grannar. Känns som om vi haft riktigt tur som hamnat bredvid dem. Just det, Petra kom på vår lilla födelsedagsfest också. Jag visste att hon var helt ensam hemma så jag ringde och bjöd in henne helt enkelt. Med lite övertalning så kom hon.
I söndags var vi hos farfar i Blentarp. Kusinerna var där så det var fullt ös hela tiden. Vi gick på barnkonsert med Mojje, känd från TV4. Melvin slappnade av så småningom och vi fick honom till att dansa och klappa i sina små bruna skitiga händer. Dessförinnan var vi på Bo Ohlsson i Tomelilla, det var himla längesedan sist. Det är ju inte mycket med det stället, det var mest för att slå ihjäl lite tid innan vi åkte till Farfar. Melvin fick i alla fall en kickbike i form av Blixten från filmen Cars. Det är fortfarande dem som gäller. Han fick också en ny film med Byggare Bob. Han är riktigt bortskämd ungen. Av moster fick han magneter att sätta på kylen med motiv av samma film. En motorbåt till poolen fick han också. Den dog efter tjugo minuter men den ska bytas så klart.
Imorgon på vår lediga dag ska Melvin och jag åka hem till Petra och äta pannkakor. De ska sina vänner där som även vi känner lite så det kommer att bli trevligt.
Jobbehelg har jag framför mig...men snaart är det seemeesterrrr..

Inga kommentarer: