onsdag, augusti 08, 2007

Rabatten tar sig..

Helgen har varit lugn och mycket fin. Falsterbo både söndag och måndag. Måndag var det lite blåsigt där nere men Melvin och jag slog ihjäl två timmar. Kusinerna var där båda dagarna så det var roligt för honom.
Vi håller på att fixa till vår enda fungerande rabatt i trädgården. Det kommer att bli jättefint. Min man sätter ner en kant som skiljer av gräset från rabatten och sedan har vi förlängt allt också. Nu ska vi bara se vad det blir för växter som ska planteras. Köpte en trädgårdghortensia igår, trodde att den skulle bli till det nya men när jag kom hem med den hittade jag ett annat mycket bättre ställe för den. Så nu får jag åka tillbaka och köpa två till. Tre framför vardagsrumsfönstret ska vi ha. Det är redan urgrävt hål i stenanläggningen för växter där.
Min syrra sitter på flyget på väg till Stockholm nu. Det är ju inte klokt att hon ratar tåget! Fast IC tåg är inte så roligt att åka. Längre tid och mycket mycket varmare. Det är myståg men jag är glad att jag åker dem så sällan. Igår när vi körde upp fick vårt tåg samtal om att det låg en person i spåren. Det gjorde det. Vi körde och letade och när vi hittade honom och fick plocka upp honom. Han blev ledsen och sa att vi lurat honom. Han ville verkligen dö...Stackarn. En och en halv timme sena blev vi...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling det var länge sen jag var här och skrev. Skulle bara säga att nu har jag gjort en sida till på garaget, puss love ya. Ses imorgon.

Unknown sa...

Min man.....saknar honom sååå...