lördag, augusti 04, 2007

Vellinge i mitt hjärta..

När jag var på stan igår så var jag nog den enda som gick i sommarkläder. Jag hade kortärmad klänning och skor med klack på, väldigt sommreigt alltså. Alla andra hade jeans, jacka och höstskor. Och det ar inte ens kallt! Jag antar att man har tröttnat att vänta på sommaren och inse att det är slut genom att börja köpa höstkläder. Idag åker jag hem till min ljuvliga familj. Om vädret passar imorgon åker vi ner till Skanör en sväng med tillsammans med Farbror Magnus och hans familj. Eller så får gubbarna stanna hemma och renovera....vi får väl se.
Kalas hade vi i torsdags. Jag lagade en gratäng som kunde blivit väldigt god om jag inte missat att ha i grädden. Svägerskan fixade pannkakan genom att värma grädden i efterhand, smaksätta den och sedan hade vi den som sås till maträtten. Gick ju bra. Tårtorna som jag och Melvin fixat på morgonen var inte dumma.
Nu får jag väl jobba lite.

Inga kommentarer: