söndag, september 02, 2007

Kanariöarna, here we come!

Idag fyller Petra år! Grattis Grattis!
I fredags när vi satt och surfade, jag och min man så beställde vi äntligen en resa. På onsdag reser vi iväg till Kanarieöarna. Det blir en nätt tripp på sex dagar. Hoppas så klart på sol och värme. Flyget tar ungefär som ett x2000 tåg så jag funderar på vad vi skulle kunna underhålla vår son med på vägen. Funderar på att ordna en bärbar DVD spelare åt honom. Film fungerar rätt så bra. I alla fall. Det ska bli riktigt skönt att få komma iväg en stund. Ladda batterierna inför den sköna hösten som nu är på väg.
Igår var jag här (stockholm) hela dagen. Jag började med att sova, sen gick jag på stan en stund. Fortfarande massor av turister kunde jag konstatera. Sen gick jag till hotyellet och raggade upp någon sjare att äta med. Satt och pratade med dem i ett par timmar för att sedan gå och lägga mig igen. Kändes rätt så okej att vara social med arbetskamraterna ändå. Jag är ju alltid den som drar mig undan när vi arbetat klart på tågen medans de andra mycket väl tar sig en öl eller liknande tillsammans. Det får jag göra om.
Nu börjar jag längta hem efter min kärlekar.

Inga kommentarer: