fredag, oktober 05, 2007

Som en nybörjare igen...

Nu har jag jobbat min första riktiga tur sedan semestern tog slut. Naturligtvis kräktes jag trots åksjuketabletter. Igår på vägen hem kändes inget så det gick snabbt över.
Idag skulle jag suttit jour igen men beslöt mig för att vara hemma med Melvin som blivit förkyld. Det är möjligt att han faktisk kunde gått men med jouren i åtanke tykte jag att han var rikitg dålig i morse. Det finns en stor möjlighet att jag ångrar mig under dagen men han brukar vanligtvis vara väldigt snäll när vi är hemma. Just nu sitter han här bredvid mig och ritar teckningar åt mig. Han känns en aning varm i pannan. Tänkte på att om han håller sig utan feber skulle vi åka ut och leta efter vinterskor åt honom. Skönt att ha allting ordnat innan minusgraderna smäller på. Och innan alla andra mammor varit och köpt allting innan vi fått tag i vårt.
Idag är det redan fredag igen. Jag har ledig helg och ska försöka underhålla vårt barn medan min man och hans medhjälpare äntligen ska byta ut våra dinosauriefönster mot nya moderna!! Jag ser verkligen fram emot att inte höra varenda bildörr slå igen när jag ligger och drar mig i sängen..

Inga kommentarer: