tisdag, november 13, 2007

Det var då det.

För ett tag sedan sa jag upp mitt bredbandsabonnemang för jag tyckte att et var så väldigt dyrt. nu är jag lite osäker på om det var det och om jag hinner hitta något nytt lämpligt innan det här tar slut. Fast det dyker ju upp nya erbjudanden titt som tätt så jag kanske inte behöver oroa mig så mycket om det.
Idag har jag och Melvin varit och hälsat på hans gamla dagmamma Marianne, det gick jättebra och han verkade känna sig som hemma nästan med en gång. Det var bra på den tiden han gick hos henne. Riktig mormors känsla över det hela. De åt tillsammans hela familjen med sina dagbarn och Mariannes man var hemma hela tiden. Hon hade full koll på saker. Man behövde knappt märka ungens kläder. Jaja, han får lite mer stimulans nu och det betyder mycket förstås.
Igår när jag hade skurit upp alla grönsaker och lök jag skulle använda till maten så kickade spisen inte igång. Herregud den är inte ett år ens! Ugnen går igån men hällen är rent död. Reparatören skulle komma den 27:e. Tidigt. Vi har fått låna en lös häll med två plattor och en liten ugn under. Så det blev mat idag med. Igår åkte vi hem till Lynn och lagade färdigt maten så fick de också smaka på det nya receptet.
Nu ska jag ta mig lite julmust..

Inga kommentarer: