måndag, november 19, 2007

Ont i öronen...

Stackars Melvin är sjuk. Öroninflammation. Han var riktigt dålig i helgen och till slut när vi såh att det kom vätska ur örat på honom åkte vi in till akuten i Trelleborg. Jag tror med körning och allt att vi var hemma på en timme igen! Försök det med Ahlmansgatan..
Jag var hemma med honom idag sen blir det Jörgen ett par dagar och på fredag är det jag igen. Då är han säkert friskt igen och man kan hitta på något att göra. Att vara hemma en hel dag tar minsann på krafterna. Mycket gnäll blir det att lyssna på.
Snart är det jul ju! Jag har ingen aning om jag blir ledig eller inte. Jag har aldrig jobbat på ett förstag som har det så märkligt med ledigheter och hur man får sitt schema. har ansökt om ledighet ett par dagar runt jul men fortfarande inte fått besked. Skulle fått schema för hela december månad nu den femtonde november, vad får jag? 4 sketna turer. Hur vill de att man ska planera??
Imorgon åker jag till Göteborg i alla fall, sen när jag kommer hem vid nio skall jag stå i serveringen på nattåget som ska gå norrut. Det står inne på spåret ett par timmar innan avgång. Ryktet säger att man inte säljer något vidare.
Sålda är snart alla valpar, två kvar tror jag att det var. Hämtas på fredag. Jörgen var och busade med dem igår. En arbetskamrat till honom var och tittade på dem men det verkar inte bli något, de har inte hört av sig än.
Annars tror jag inte att det hänt något speciellt. Försöker röja lite i trädgården, något som egentligen borde vara gjort men som inte hunnits med. Det är lättare nu när allt är visset och jorden inte är frusen. Fick ihop en rejäl hög med rabattskräp i helgen.
Maken är ute i garaget och grundar den nya garagedörren, jag tänker ta mig en apelsin till. Var har de goda clementiner nu??

Inga kommentarer: