måndag, januari 14, 2008

Nu är han sjuk igen.

I helgen hade Melvin sin kompis Julian med pappa Robban här på besök. De hade hur kul som helst och jag bjöd på våfflor som Julian inte ville ha.
På söndagmorgonen när Melle vaknade frågade han efter Julian direkt.
Idag har jag fått en extra ledig dag och den hade jag egentligen tänkt mig att njuta av i ensamhet eftersom Melvin får sin dag med mamma senare i veckan. Nu har ungen nästan ingen röst och hostar hemskt så vi har bara varit hemma idag. Men han har varit snäll, vi har kollat på lite filmer, tvättat, tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskien..osv. Lynn kom hit och drack en kopp te och såg efter Melle en stund så jag kunde gå ut med hunden. Slapp jag dra ut honom i kylan. Vi var och handlade mat i morse med. Eller mat och mat. Det går inte längre! Att planera mat. Jag kan inte komma på vad jag ska laga nuförtiden, det går bara runt i samma gamla spår hela tiden. Det känns som om vi äter spaghetti och köttfärssås varannan dag! Trist. Ingen som helst inspiration på det planet längre alltså. Hemma imorgon med. Vi får se hur han mår då.

Inga kommentarer: