måndag, februari 04, 2008

Dalarna igen.

Ett steg på vägen. Kommit ner till Stockholm från Falun nu på morgonen. Längtar efter dem där hemma. Det är mycket tunga och långa pass för min del nuför tiden, men jag får väl betala för all ledighet jag haft den senaste tiden. I lördags kom jag hem rätt sent, trött och eländig gick jag in till Melvin, som låg och sov, och satte mig och grät en skvätt vid hanms säng. Det känns som om jag aldrig kommer att väna mig vi att vara borta från dem där hemma. Om jag i alla fall fick träffa honom varje dag, men det får jag faktiskt för det mesta. Idag är han sjuk igen och hemma med pappa. I morgon tar jag honom för jag är ändå ledig. Vi ska till veterinären och vaccinera katten. Katten som inte alls vill gå ut. Slängde ut henne häromdagen för hon var så himla nyfiken. Hon grät och rörde sig inte en centimeter. Fick lov att släppa in henne igen. Snart när solen tittar fram och dörren kan vara öppen en stund så tror jag att hon går ut. Jag längtar efter våren. Ska bli kul att se hur alla lökar tar sig som vi satte i höstas. Jag tror att det behövs planeras om lite. Satte nog dem lite knasigt. Mer då? Träffade Anna över en fika i helgen. Hon var sjuk men tog sig in till stan ändå. Vi hade det bra och fick pratat en hel del, hoppas att vi kan ses snart igen. Jag har även sparkat igång datorn hemma, vi kan nu surfa som vanligt. Det tog tid men huvudsaken är ju att vi klarade av att lösa problemet. Nu ska jag bara bestämma mig för hur jag ska göra med mina bilder. Sugen på att köpa ett bra program som jag inte fått tummarna loss att gör ännu....

Inga kommentarer: