söndag, februari 17, 2008

Sunday.

Vad min man fick på alla hjärtans dag avar ju ett par plankor! På fredagen vankades det plankstek med andra ord. Dessvärre fick jag tag på skosulor till kött trots att jag la ut en massa pengar på det. Trist. Men det var rätt så trevligt annars. Jag får lov att prova en gång till så att det kan bli riktigt bra.
Kom hem lite tidigare på torsdagen än beräknat så jag fick träffa Melle en liten stund innan han gick till sängs. Han blev glad för sin pyjamas precis som jag trodde. På fredagen hade vi fridag och min man slutade strax efter lunch vilket innebar en riktigt mysig dag för hela familjen. Man får så mycket gjort om man inte jobbar så mycket. På lördagen hade de bra med folk på jobb så jag tog ut lite timmar från timkontot och stannade hemma. Moster kom och hälsade på och vi var ute och busade med hundarna i flera timmar. På kvällen fick det bli pizza för jag var inte upplagd för någon matlagning. Pizza är inte det bästa jag vet. Men ibland får det gå.
Idag ska jag iväg och jobba. Börjar sent i eftermiddag. Framme vid elva. Börjar halvtvå imorgon. Inte kul. Undrar vem som får alla de turerna när man börjar supertidigt i stockholm? Varför ska jag alltid komma hem supersent dagen efter....Då när man vill vara hemma tidigt...Blir jag lite sur på. De andra har just åkt till Farfar i Blentarp som fyller år idag. Jag borde städa lite kanske. Fast här är faktiskt fint. Stryka kan jag ju göra, det är ju kul!! Nej det är det verkligen inte..

Inga kommentarer: