söndag, mars 30, 2008

Långledig.

De tre, fyra sista dagarna har varit hemska. Jag har ingen som helst energi. Att ta mig från sovrum till kök är en pärs och jag undviker gärna att gå ner i källaren. Att vara ensam med Melle är inte roligt. Jag kan inte alls underhålla honom. De är vid sådana här tillfällen man skulle haft en mormor eller annat roligt som kunne hjälpa till. Nästa helg ska maken till Stockholm så då ska jag se till att boka upp oss på något som kan hålla oss sysselsatta ett par timmar.
Annars känns allt lite lättare idag. Jag plockar undan SJ. Från och med nu är jag ledig från jobb och det känns riktigt bra. Melle kommer att gå på dagis varje dag och min största ansträngning tror jag kommer att bli gå ut med hunden och fixa middag. Naturligtvis ska jag försöka hålla i ordning lite här hemma också men det är inte lätt med alla krämpor.
I onsdags vaknade jag med huvudvärk och jag visste att Melvin var lite orolig i sin mage så med det i åtanke så ringde jag och vaba mig. Sen gjorde vi oss i ordning för att åka och besöka barnmorskan i Trelleborg som jag får åka till nu när Vårdcentralen i Vellinge ej längre existerar. Två alvedon hade gjort susen och Melle verkade ganska okidoki. Med bara ett par meter kvar till vårt mål så hörde jag hur det "small" till där bak, Melvin satt och kaskadkräktes! Jag kastade in bilen till sidan och gick runt till honom bara för att konstatera att jag inget kunde göra. Tröstade lite sen körde vi hem igen. Stackars stackars som fick sitta där bak helt nerkräkt och kall. Han var jätteduktig och sa inte ett ljud. Väl hemma fick han ett bad och alla kläder åkte omedelbums i tvätten. Sen fick han mjukisbyxor och jag satte på en film åt honom medan jag själv fick gå ut och sanera bilen vilket jag lyckade väldigt väl med. Jag tänkte lämna det åt min man men jag tänkte att ju snabbare jag tar desto mindre måste chansen vara att det ska lukta forever. Usch!
Nu är killarna på motormässan. Jag är hemma och plockar lite. Tänkte jag skulle försöka hinna med att sova middag men vi får väl se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer: