torsdag, april 10, 2008

Hejdå Melvin....hallå....

Idag slog Melvin och jag rekord i lämning av barn på dagis. Jag hann inte mer än att få av honom skorna så blev han hämtad av sin bästis Tristan och sen var de båda försvunna. Ingen vink, inget hejdå..Det känns i och för sig väldigt bra.
Igår på morgonen skulle vi lämna blodprov till fabbo Doktorn. Herregud, det gick inte alls bra. De var två som höll honom +jag själv som hjälpte till med benen. Ungen var helt blodig och genomsvettig när vi var färdiga. Ett litet stick i fingret som urartade. En dam kom in i undersökningsrummet och mutade med pengar. Till glass. Han tog dem men inte lugnade han ner sig...Vi köpte glass när jag hämtade honom från dagis sen på eftermiddagen.
Min man har beställt trävaror och annat till nya däcket nu. Det ska komma idag. Sen är det bara att börja snickra. Det kommer att bli ett stort fint däck och med helt annan överblick över trädgården. Nya utemöbler står också på önskelistan, helst så underhållsfria som möjligt.
Min man är extra snygg nu när han kommer hem från jobb. Jag tittar gärna två gånger. Han ser så proper ut. Skjorta och jeans och inget snickardamm. Jag är avundsjuk. Jag vill ha normala kläder igen. Det kan inte vara kul för honom att komma hem från jobbet varje dag och se mig i dessa hemska plyschbyxor varenda dag. Förvisso i olika färger men nu är jag så jäkla trött på det. Mina mammajeans är inte sköna längre så de använder jag så lite som jag kan, annars är de snygga faktiskt. Jaja, om en och en halv månad är det över. Det är sommar (nästan) och min mage är lite mindre. Ett par kjolar att trivas i kan man väl hitta då.

Inga kommentarer: