tisdag, april 22, 2008

Ved till tusen.

I helgen sågades tallarna ner. Det ser inte klokt ut men det är ju för en bra sak; min man ska slippa räfsa ihop flertalet säckar med tallbar varenda år. Det är inte så skönt att gå barfota på tallbarr heller. Och alla duvor får flytta till ettannat träd och skita ner nu. det känns skönt. Vi funderar på att ha en friggebod där i stället. Till alla trädgårdsredskap och veden. Så kan garaget få bli garage istället för allt möjligt. Killarna som var här och hjälpte till arbeta otroligt hårt. Istället för två dagar så blev det endast en. Vi grillade hamburgare på eftermiddagen, det var otroligt gott. Men det är det nästan alltid..med grillat menar jag.
På söndagen blev vi då lediga istället och åkte till Hulténs och köpte nya utemöbler till det nya däcket. Med vår fantastiska tur så fanns det inte hemma utan väntas hem i maj. Det kunde vi stå ut med tyckte vi. Så vi förlorade en massa pengar och åkte hem med tomt släp. Knappt sugen man blev på en utomhusfatboy...
Däcket ja, det gick fort i början men nu har vi fått pausa för lite vedklyvning i stället. Och det är inte lite heller. Jörgen är ute ett par timmar var kväll för att få undan det från vår gräsmatta. Han är duktig och energisk men vedklyvning tar den tid det tar...
Det är dåligt med hjälp från det här hållet men just nu finns det inte ork över till något annat än att andas och leva. Jag är livrädd för att Melvin ska bli sjuk och behöva vara hemma för jag kan verkligen inte underhålla honom ordentligt nu. I går fick han var hemma, han hade ont i halsen. Det blev en lång dag för min del men det gick ändå. Idag är han knökförkyld här på kvällen men jag hoppas på att kunna skicka honom ändå. ÄR han dålig blir han hemma, snorig får han gå....Återstår att se imorgon alltså. Idag är också första gången han varit på dagis utan blöja, nu får det ske tycker jag. Jag vill verkligen inte ha två blöjbarn. Ett ombyte hade det blivit. Jag hade lätt räknat med fler. Vi fortsätter och kämpar vidare. Någon gång måste han sluta ju...
Bebisen är inte snäll. Ligger och trycker och spjärnar. Inte skönt alls. Han är välkommen när han vill nu....Idag tog jag Melvins hand och puffade lite på lillebror, hör och häpna och sparkade tillbaka. Melvin blev lite förvånad men han vet ju vem det är. Han verkar längta...jag med...

Inga kommentarer: