söndag, maj 18, 2008

Helgen.

Min knasiga son somnade i utesoffan med hörselkåpor för öronen, två meter från min man som stod och bilade bort ett betonggolv. Det väsnas kan jag meddela. Sen kom hans moster och väckte honom, då var det inga sura miner men när jag väcker...ja då jäklar. Vi fikade lite sen stack vi till fältet och flög drake. Äntligen blåste det så den kom upp i det blå! Jag frös. Cyklade hem och lagade lite middag och efter den bänkade vi oss för att se på Monsters Inc. tillsammans. Den var söt.
Igår var vi på släktkalas hemma hos Valentin och Meja som fyller år. Vi fick jättegod pastasallad och kaffe med tårta. Melvin lekte med alla barnen och det var jättekul att se i och med att jag mest sett honom i mitt eller pappas knä. Han utvecklas väl på dagis kan jag tänka mig.
Imorgon är det normal dag igen och allt rullar på som vanligt, väntan börjar nu kännas lite tråkig. Jag har inte ont eller så men det vore kul om det kunde hända någonting. Vad som helst; miljonvinst, trädgårdstomte som fixar trädgården, bebis....jag vad som hade passat nu.
Häromdagen gick jag ut för att undersöka varför vårt syrenträd vägrar blomma. Det har dött! Det har hänt väldigt plötsligt för det hänger både blad och rätt så stora blomknoppar på, men skrumpna. Synd för det är vackert. Japp, vi hörs.

Inga kommentarer: