tisdag, maj 20, 2008

Kaching!

I dag har jag varit på banken och satt in Melvins spargris på hans fondkonto. Det var en bra bit över 1000 kronor. Sen sponsrade vi med lika mycket så det ser ljust ut i framtiden för hans del. Förutom dessa pengar så månadssparar han ju. Tänk jag är lika duktig att spara åt mitt barn som pappa var åt mig. Det kändes skönt att ha lite $ när man blev vuxen att starta med.
Nu har jag varit och cyklat en bra runda med hunden, vi avslutade på statoil och köpte svindyr glass. Bara för att min älskade make är så snäll och står och putsar på min bil. Det uppskattas. Jag har knappt velat sätta mig i den så rälig den varit.
Hm, undrar vilken färg jag kommer att ha på mina naglar när bebisen kommer. Jag har kommit in i ett stim med att måla och måla om naglarna varannan dag. Ungefär. Idag blev det någon cerise färg. skulle nog varit lite brunare för att bära upp den. Tyvärr kan jag inte matcha tåsingarna då jag inte når ner så bra.
På torsdag ska Tim till veterinären för att kolla upp sin hiskeliga klåda. Jag har på känn att det blir långdraget detta, och att de kanske eventuellt inte hittar problemet på ett bra tag. Jag har träffat på många hundar med underlig klåda i mina dar och aldrig har ägarna riktigt vetat vad deras små älsklingar lider av. Håller tummarna på att det går bättre för oss.

2 kommentarer:

åsa sa...

Var kliar Tim sig? Daisy är ju allergisk och kliar sig mest på tassarna och i rumpan. Hon hade även utslag på bringan innan. Nu äter hon cortison och får allergisprutor. Det har nästan hjälpt henne helt. Hon kliar sig nästan inte alls längre.

Anonym sa...

Hakan!Det verkar bara vara där.han ser försärlig ut runt munnen undertill nu. Stackars djur..