måndag, maj 26, 2008

måndag igen..

Jag som tyckte att jag hade lite känningar i går kväll. Även i natt lite då och då knycklade magen ihop sig men nej, no baby yet. Ska till barnmorskan lite senare idag.
I går körde vi till Svågertorp för att uträtta lite ärenden. Till slut hamnade vi på Plantagen, lite otippat med tanke på att hela familjen var med. De sålde i väg sina rhododendrons för halva priset och i och med att vi planerat för sådana hemma så fick det bli tre exemplar. Jag blev jätteglad. Nu ska vi bara få dem i jord. Det kommer att bli fint framför det nya trädäcket som jag inte bloggat än, det måste jag göra ju! Äsch, kan lika bra vänta till allt är på plats nu när jag väntat så länge. Våra nya utemöbler fick vi ju också för ett tag sedan. Riktigt sköna är de. Dan och Valentin var här igår och testade dem. Vi grillade igen. Valentin lekte snällt med sin "lillebror". På kvällen hivade vi upp vår nya TV i sovrummet. Det blev jättebra. Inte för att vi tittar väldigt mycket där inne men den åker nog ofta igång en sväng på kvällen för att kolla lite nyheter eller så, då är det kul om man ser vad som händer på skärmen. Den förra var anpassad efter vår lilla söta lägenhet på Söderkulla, där hade man en meter till bild ungefär.
Nu ska jag dricka ur mitt kaffe..

1 kommentar:

Kattalena sa...

Hoppas din bebis tittar fram snart! Det är ju så jobbigt att vänta ;-)