tisdag, maj 06, 2008

Sköna maj.

Jag vet inte riktigt vad som hände med den här långa, sköna, lediga helgen. På söndag förmiddag stack pappis och Melle i väg till Vanningen. Jag bara sov och sov. Senare samma dag åkte vi till Höllviken för att Tim skulle få bada lite. Där var så kallt vid vattnet så Melvin och jag fegade ur och satte oss i bilen istället. Sen avslutade vi med glass vid Kanalkiosken (den går inte av för hackor). På lördagen grillade vi, moster kom hit och lekte med oss ett tag. Jag hade gjort årets första rabarberpaj. Det brukar bli många på en säsong.
Igår fick jag tillbaka min bil med splitternya sommardäck på. Känns skönt. På kvällen åkte vi till vår frisör och klippte oss. Jag hade kallt räknat med att Melvin också skulle göra det men han vägrade. Vi får göra det själv som vanligt, det brukar bli bra då. Skulle vilja åka och handla för vi saknar en massa saker men har ingen större lust just nu. Hoppas att försäkringskassan har lust att sköta sina utbetalningar snart.... Det ekar i plånkan!

Inga kommentarer: