söndag, juni 22, 2008

Nytt dass.

Det är jäklar i havet inte lätt att få tid över till någon blogg eller annat kul med två barn, en hund, en katt och en man i huset. Jag vet inte hur andra gör men här hemma gäller det att prioritera rätt; amma och städa. Han vill bara ligga vid bröstet just nu och det är inte så jäkla kul att vara fjättrad vid soffan hela tiden. Det värsta är att han bara somnar så fort han får vad han vill (mat). Jag sneglar oftare och oftare på napparna i skåpet. Petra hade med sig dem åt oss. Melvin hade napp och det funkade bra men det bästa hade tveklöst varit att han inte ville ha varken napp eller tumme. Tumme blir det absolut inte! Hellre sågar jag av dem! Den har han tillgång till hela tiden....nej nej..ingen tumme.
Vi var på Triangeln en sväng i fredags, skulle handla lite åt barnen. Ludvig skötte sig exemplariskt och sov hela tiden. Det blev en liten tur bara då jag inte alls trivs med att vara väldigt rörlig just nu. Men vi fick vad vi skulle, förutom att allt måste bytas. För små byxor åt Melvin, hans tröja har släppt i trycket och ett par skor som han fick för ett tag sedan gick i sönder redan andra dagen. Så idag blir det bytesturne´.
Sitter och surfar på lite recept på middagar, hoppas på att min matlagningslust ska komma tillbaka nu någon gång. Idag blir det i alla fall kyckligfilé som bas...det är alltid gott. ..stön..törstig..
Min man håller på att montera en ny skithusstol på dasset. Det är alldeles vit och glansig och inte 36 år gammal. Åh, nu spolar han....Det låter fräscht!

Inga kommentarer: