onsdag, juni 25, 2008

Tystnad ljuva tystnad.

Gick in till Ludvig och startade Tv:n lite lågt, måste komma ihåg att lite ljud inte skadar. Melvin fick ju inte höra på något när han var bebis och har därför också varit lite känslig fram till nu. Det ska bli andra bullar med andra ungen. Han ska härdas! Men det är han redan, det märks, Melvin som är väldigt högljudd nu bryr han sig inte om. Han bara sover. De senaste dagarna har förstås bara handlat om att bära bära och amma amma. Men det är bara till att göra det. Man kan inte säga nej till en två-tre veckors baby. Snart nog hittar vi rutiner som passar. Tiden går väldigt fort när de är så här små.
Idag är min första dag helt själv med barnen. Jag har lämnat på dagis och i eftermiddag ska vi hämta. Jag hade egentligen kunnat tänka mig att Jörgen jobbade lite mindre nu den allra första tiden med babyn. Jag vill ju kunna ge honom samma chans som Melle fick, bara vi två som knöt band med varandra. Det finns ingen större chans till det nu. Sover den lille finns det så mycket att prioritera när den store är på dagis. Tvätt, disk you name it. Fast jag passar på att försöka sova lite också. Det borde jag göra nu till exempel.
Melvin var supersnäll i morse. Inget gnäll och inga tårar på hela morgonen. Han plockade till och med undan alla sina leksaker från vardagsrummet. Fast han gillar ju ordning och reda....
Undrar när lilleman är upplagd för IKEA med mammis? Han måste vara snäll, annars vill jag inte åka själv med honom.
Sedan sist har Gittan och Daniel varit och hälsat på. De var smarta och hade egen fika med sig. Och presenter till kidsen. Flera grannar har också tittat in. De är mysiga våra grannar. Så, då gnäller han i sin säng. Får väl hiva fram en boppe då....

Inga kommentarer: