måndag, juni 02, 2008

Vad blir det till middag?

Jag gillar inte Per Mobergs sätt att laga mat på. Han är lite svettig och han säger så konstiga saker. Jag väntar mig nästan att han lyfter på benet och släpper en brakskit när som helst. Däremot tror jag att han kan laga god mat. Igår gjorde han hamburgare med coleslaw samt några äppelknyten som såg goda ut. Han till och med bakade brödet själv. Ja, jag blev så hungrig och jätteinspirerad så det inte var klokt.
På dagen var vi i Folkets Park på konsert. Vi såg Doris och Knäckebröderna till Melvins förtjusning. Det var riktigt bra och vädret var ju helt underbart. Varmt men det fläktade på bra ändå. Det blev utemat så jag skulle slippa laga middag, skönt. Hemma blev det bus i trädgården och en god kopp kaffe på vår veranda som vi inte kan sluta älska. Moster kom och hämtade sina grejer som hon glömt här sist, Melvin blev superglad när han såg henne, faktum är att jag aldrig sett han springa så fort över gräsmattan innan som då. Fast när han såg att hon hade sin kompis Sara med sig blev han jätteblyg. Inte förrän de gick in en stund för sig själv pratade han...
Idag trodde vi att det var grillkväll på dagis men när jag läser noggrant så ser jag att det inte är förrän imorgon..fan vad ska vi äta idag då?! Jag tänkte sno ihop en god kyckligsallad att ta med till mig och min make. Och det är väl ungefär de ingredienser som finns hemma. Jag har blivit superdålig på att ha mat hemma. Innan kunde jag alltid välja på ett par saker att laga till middag utan att behöva handla men nu verkar jag behöva handla varenda dag. Måste skärpa mig lite på den punkten, så roligt är det inte att springa till Willy´s eller ICA varje dag.
Örk nu mår jag lite illa..

Inga kommentarer: