måndag, juli 21, 2008

6 veckor sen han kom

Vi får inte riktigt någon tid till att göra vid i Helvetesrabatten, därför har vi i dag bokat lite hjälp till slutet av veckan. Två gentlemen kommer hit och avlägsnar allt ogräs därefter får vi själv sköta resten. Jag vet i katten vad vi ska göra med den men det blir väl lite fler buskar som tar upp plats.
I fredags ringde jag kyrkan och bokade tid för Ludvigs dop. Hoppas på bra väder då vi planerar att ha efterfesten i vår trädgård, ett stenkast från kyrkan. Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska göra själv och vad jag ska köpa. Orkar jag verkligen baka en himla massa fikabröd? Vi får la se.
I går var jag och barnen hemma hos Petra och lekte med hennes barn. Under tiden fick Jörgen lagt om stenarna i trappan utanför ytterdörren. Trappan höll nämligen på att ge med sig på vissa ställen. Ibland så rasslar det till! Nu ska jag kvällsmysa med familyn..hoppas att Ludde inte är ledsen ikväll..

Inga kommentarer: