torsdag, juli 31, 2008

Njuter av det fina vädret..

Vad tycks? Klar förbättring, eller hur?
Brödrarna brothers!

Sitter och pysslar lite med inbjudningarna till Luddes dop i September. Tycker att det är rätt så kul med pyssel. Tidigare idag gjorde vi några fotavtryck av hans fot och även ett avtryck av handen i gips. Det blir så gulligt. Jag använde trolldeg som form men skulle rekommendera andra till lite lösare, mjukare deg så man slipper bryta deras lemmar när man ska göra avtrycket..Det finns tydligen färdiga babygjutkit att köpa, de måste vara bättre att arbeta med.

Igår blev vi inkallade till grannen, ernst för att kolla om det var någon syrenplanta vi var intresserade av att ärva till hösten. Sen hittade vi någon annan buske han hade över och även ett litet litet körsbärsträd. Allt att avhämtas i oktober för lättare omplantering. Det verkar som vår buskhörna kan bli riktigt trevlig. Framför allt är det roligare att kalla den något annat än helvetesrabatten. Jag tror jag fick en bild av förbättringen igår.

Ludvig och Melle sover gott. Ludde hade precis som igår svårt att komma till ro men nu har han äntligen somnat in. I natt ammade jag bara en gång! Halv fyra vaknade han, sen vid sex igen men det var en klar förbättring. Men han kom också i säng lite sent så det var väl det han reglerade.

Imorgon fyller maken år. Det blir fika mitt på dagen här hemma. Egentligen hade vi tänkt oss lite grillning men det kom vi på så sent så folket hande hunnit göra upp andra fredagsplaner.. Får väl grilla för oss själva då. Idag grillade vi kotletter, hade en lättaioli till samt ugnsstekta potatisar och morötter. Gott!

Inga kommentarer: