fredag, juli 04, 2008

Nu är det semester!

Lillebror sover i vagnen ute på däcket. Det ser mysigt ut, bara vinden och fåglarna låter. Snart ska vi iväg till BVC och bli kontrollerade. På hemvägen ska vi gå in på ICA och handla grillmat. Det verkar bli ännu en fantastisk dag. Jag skulle behöva en ny bikini, bigsize, om Melvin vill åka till stranden i helgen. Jag vill ju göra någonting för honom nu när han blivit snuvad på en resa. Han har förmodligen trott att vi ska åka iväg med flyg någonstan nu när vi sagt att snart ska vi ha semester. För honom betyder semester Kanarieöarna. Han pekade på ett foto igår med honom och mig på vid en pool på kanarieöarna och frågade om vi skulle dit....med en klump i magen sa jag att det skulle vi inte. Jag fick förklara att semester betyder att vi ska vara lediga tillsammans och ha det skönt. Han tog det.
Igår var vi hemma hos kusinerna och deras nyanlagda jättefina pool. Melvin badade, själv vid trappan och med Mimmi när hela kroppen skulle doppas. Han verkade ha det bra och vi stannade närstan hela dagen. Ludvig skötte sig exemplariskt och sov länge i vagnen. När vi skulle hem fick han sitta i bara blöjan i bilen. Det var så himla varmt. När jag tog upp honom hemma kändes han överhettad. Jag bara in honom i vårt sovrum och la honom i våra svala lakan. Sen öppnade jag på båda hållen så det blev skönt tvärdrag, Melvin fick också komma och ta av sig. Jag tog en tvättlapp och blötte den sen duttade jag på båda tills de blev lite svalare.
Tim fick sina sprutor igår. Hoppas att han blir bättre nu snart. Vi ska ge honom dem själv hemma så det får faktiskt Jörgen sköta. Det är riktiga kanyler och det tycker inte jag ser så mysigt ut.

Inga kommentarer: