onsdag, juli 16, 2008

we´re going to the zoo..zoo..zoo

Tack och Lov! Alessin lever än! Min kaffemaskin gav åter igen upp efter endast en latte idag. Jag skulle ju haft två. Det händer väl en gång om året, eller två möjligtvis, att maskinen inte vill göra mer kaffe åt oss. Efter min man fått sin perfekta latte skulle jag göra min egen men tji fick jag. Det kom knappt fram något vatten. Frustrerad över detta började jag slänga med glas och grejer i vasken. Maken föreslog en avkalkning men det slog jag genast bort. Jag använder ju knappt maskinen!? Fast något måste jag ju göra. Ja, någon mekare är jag ju inte så en avkalkning fick det bli. Nu fungerar den perfekt. Måste komma håg att tömma ur behållaren på vatten efter varje användning. Kanske blir mindre kalkigt då.
Annars har vi varit på Zoo idag, Melvin uppskattade besöket och tyckte att Isbjörnarna var häftigast. Ludvig var snäll och åt och sov hela resan. Väl hemma åt vi lite fiskpinnar och den lille hade kvällsrycket med skrik i 45 minuter för att sen äta och somna.
Nu sitter jag med försäkringskassans hemsida uppe och tycker att det är riktigt svårt att planera föräldrarledigheten. Jag gillar att planera månad för månad medans försäkringskassan tycker att man skall lägga in för en längre period. Gör jag det sistnämnda så kan jag vara säker på att få pengar varje månad säger de. Det vill jag vara säker på ändå...

Inga kommentarer: