fredag, augusti 29, 2008

blommor och blad

Jag och Ludde åkte till Vellingeblomman för att kolla lite, igen. Det är ofta nu. Jag spenderade helt för mycket pengar. Fast saken är den är att vi behövde lite grejer inomhus, här är lite kalt om man säger så. jag köpte en jättefin ampel till fönstert i hallen, stora blommor till vardagsrumsfönstert och krukor till begonierna jag köpte häromdagen. Jag vet, tantvarning på dem men de är rätt så söta faktiskt. Allt detta fräschade till vårt hem rejält. Uteblommorna fick vara så länge, jag kunde ändå inte låta bli att kolla runt lite....så mycket det finns som man skulle kunna köpa.
I går var mina brödrar här och hälsade på oss. Det var hur mysigt som helst och i slutet så följde de med oss på promenad med Tim. Hoppas att de kommer och räddar oss från ensamheten fler gånger!
Ludde och jag har tagit oss ett kvällsbad tillsammans, mysigt. Sen så ammade jag honom hur länge som helst medans storebror såg en film. Lillebror somnade i soffan, han ligger här ännu. Storebror somnade på två röda i sin egen säng. I morgon ska han till Falkenberg och kolla på jetski tävlingar. Ludvig och jag får klara oss själva.
I går var vi på Burlöv Center för att köpa något till mig att ha på mig till dopet. Ingen blir väl förvånad nä'r jag säger att jag kom hem tomhänt. Jag hittar inget!! Inget som sitter bra i alla fall.
Hur får folk som väger mer än 50 kilo sina kläder att sitta snyggt och var köper man dem??! I hate att handla kläder.Till Ludvig hittade vi söta kläder på Lindex, de har bäst kläder till kids tycker jag. Exit är också bra.
Hur lyxigt känns det inte att sitta i soffan och blogga..änteligen!
Nu kommer snart pappis upp med vaniljvisp till den delikata äppelpajen som står och väntar på oss. vi har grillat också idag...det blev fantastiskt gott!

Inga kommentarer: