söndag, augusti 17, 2008

det blir paj nästa år.

I dag åkte vi till Staffanstorp för att kolla om de hade något vi ville ha i vår trädgård. Det kan man ju lugnt påstå att de hade. Det blev både ett äppleträd, några småbuskar, ett par ståtliga rudbeckior på rea samt lite annat smått och gott. Skåneplantor, att jag aldrig varit där förut, kan jag inte fatta?! Vi var där rätt så tidigt så vi var rätt så ensamma, skönt kan jag säga.
Vi har inte hunnit få allt i jord ännu men det blir i morgon kväll i stället. Trädet får vi sätta i den nya hörnan då rötterna kommer att växa in i husgrunden på den plats vi egentligen planerat från början. Nu har vi plötsligt en hel rabatt över sm vi ine vet vad vi ska göra med. Jag menar växter är ju asdyrt! Känns inte som om vi har råd att anlägga ännu ett ställe just nu. Kanske lite stort gräs..något som tar plats..annars får vi så gräs och det är ju inte så kul.
Melvin är dyngförkyld så det lär ju Ludde också bli kan jag tänka mig. Igen. Jag och maken mår bra än så länge. I morgon är jag hemma med barnen, hoppas vi kan hitta på något så dagen går undan lite. Måste också börja planera lite för kommande dop. Vad ska vi äta, vad ska jag baka och var säljer de en klänning som kan sitta någorlunda snyggt på mig...

Inga kommentarer: