torsdag, augusti 07, 2008

Ännu en eftermiddag har gått.

Tims tjej, Sally, var här och hälsade på idag. Hon såg inte ut som hon brukar. Hennes svans stod inte rakt upp. Den såg förlamad ut. Bara hängde där bak liksom. Lynn googlade. Vattensvans! Får de när det varit i för kallt vatten. Lynn duschade sin vovve i iskallt vatten igår. Så då vet vi det.
Melvin lekte med Valentin och Meja. Skönt att få ett par timmar rinna iväg alldeles gratis. Alltså av bara farten. Jag har tvättat och tvättat och till och med tagit ner tvätten från vindan igen. Det är skönt att kunna torka ute. Nu har jag skalat potatis och googlat fram ett bra recept på ugnsstekt falukorv. Jag vet, det är vintermat men det var kallt igår när jag planerade maten. Sorry. Bebisen sover middag igen. Nyammad och i torr blöja. Måtte han sova en bra stund nu. Måste boka tid för efterkontroll, drar mig lite för det. Är ju inte speciellt kul att bli rotad i.
Åh, nu är det bara en timme kvar till min man kommer från jobbet.

Inga kommentarer: