söndag, augusti 24, 2008

regn hos oss...

I går var vi på Vellingeblomman en sväng, vi tänkte mest fika men det blev lite växter också. De hade Lavendel till bra pris, jag kan inte fatta att vi dödade en hel lavendelrabatt nä'r vi flyttade in. Nu ångrar jag mig och vill ha massor av lavendel igen. Lite kryssbollar och höstaster köpte vi med för att snygga upp i krukor och fönsterlådor. Vi ska ju snart ha dop här hemma så det gäller att göra lite snyggt. Vi köpte även en speedy weedy och hoppas på att spara på våra ryggar och knän.
När vi kom hem la jag mig med Ludde ivår säng och slappade en timme, sen åt vi middag. Under tiden jag lagade middag gjorde jag även en kladdkaka. Jag och Melvin åkte till ICAoch köpte glass till. Mmm, gott med en kopp kaffe på maten. Det regnade och regnade och jag varinte ute med hunden en enda gång. Min käre make som har ett helt regnställ skötte den delen. Med de nya gummistövlarna blev det hur bra som helst.
Idag regnar det igen och vi kommer nog inte ut som det ser ut nu. Jag tänkte plantera ner alla växter och Speeda Weeda lite....Gud, vad ska vi hitta på med Melvin idag!?

Inga kommentarer: