torsdag, augusti 07, 2008

varmt igen.

Gud vilken hetta. Hängde precis upp lite tvätt och det går ju knappt att andas så kvavt det är. Nice och sitta på ett AC office nu..som min man gör. Fast för tillfället är han i Skanör. Han har lovat att titta om mina tofflor är färdiga. Jag fick ju ett par nya av honom för ett tag sedan men han hade köpt dem i storlek 38. Jag är ju en 39a nu för tiden. Fast de fanns inte hemma när jag skulle byta.
Den store kissar i sängen om nätterna. Jäkligt kul att hålla på med det också förutom allt annat man sysslar med om nätterna. Två nätter på raken nu så får vi tvätta lakan. Sur blir jag. Det märkte han nog för när jag sa att det var bäst att han sov i sin egen säng efter olyckan så gjorde han det utan att gnälla. Han sover ju alltid hos oss halva nätterna.
Nu sover lilla Ludde middag. för det mesta så sköter han sig, visst han vill ha lite mycket mat på nätterna men han är ju bara en liten bebis. En som växer så det knakar. Sist vägde han 5,5 kilo och 58,5 lång. Det måste ju ta på dem att växa så mycket på så kort tid. Inte konstigt att han sover så mycket om dagarna. Duktig är han på att lägga sig är han med. Jag bara lägger ner honom i sin säng och så somnar han. För det mesta. Med Melle skulle det duttas så mycket. Ett tag kunde han bara sova med mig närvarande.
Igår var vi en sväng på IKEA, jag och den lille. Det blev inte så mycket, en filt till honom och lite annat skröfs. Vi var på ICA Maxi också. Köpte ryggbiff för halva priset som vi grillade sen ...jaha det varade inte länge. Hörde honom gny, gick in för att ge nappen så flinar han bara åt mig. han är så himla söt! Han får ligga ett tag. Ryggbiffen ja, den skulle gå ut i datum imorgon så jag passade på att köpa lite till bra pris. Den blev allt lite seg vid grillningen, hoppas på bättre lycka nästa gång. NU ska jag ta på mig lite kläder och bli en anständig tös.

Inga kommentarer: