tisdag, september 16, 2008

blinka lilla tröja


Det var ju dop här hemma i helgen. Eller dopet var i kyrkan och efterfesten här hemma. Jag tyckte allt fungerade bra. Det blev pastasallad med kyckling och feta och något gott bröd till. Jag hade lagt ihop ett par jordgubbstårtor på morgonen som inte var dumma med en kopp kaffe till. Ludde fick så mycket fina presenter; Halsband, böcker, pengar och tummenprylar för att nämna en liten del. Och så fick vi fint väder ovan på allt! Lite kyligt men det gjorde inget.

Min kusin som jag inte pratat med på över 15 år ringde mitt i kyrkan strax innan ceremonin började. Mysko. Jag har lovat att ringa tillbaka vid tillfälle, vi får se om träffas nu när han är i Sweden.

På söndagen åkte jag hem till min syrra och fick en latte i hennes nya lägenhet som ligger i Bunkeflostrand. Den var pytteliten och jättesöt. Det kändes överlyxigt att sitta där helt själv och bara prata skit utan barn. Det tänker jag unna mig många fler gånger. går ju bra nu när lillen äter ur flaska hur bra som helst.
Bjöd högst på en T-Shirt till Melle på tradera, en blinkande med motiv ur filmen Cars. Gissa om han blev glad när den kom igår! Han till och med ringde pappa på jobbet och berättade...

Inga kommentarer: